Jak chytat zákazníky do sociálních sítí
- „Ty jsi nejmladší, tak se postaráš o Facebook.“
- „Dej tam třeba, že má Mirek narozeniny.“
- „Stačí fotky z mobilu, vždyť je to jedno.“
Něco takového můžete slyšet, když ve firmě přijde řeč na sociální sítě.
Neplatí to samozřejmě všude, celá řada firem vnímá komunikaci na Facebooku, Instagramu, Linkedinu nebo TikToku jako silný marketingový kanál a odvádí skvělou práci.
Právě tyhle firmy totiž moc dobře vědí, jakou roli mají sociální sítě v marketingovém mixu a co můžou přinést.
Neberou sociální média jako další kanál pro nahodilé zveřejňování aktualit, ale jako nástroj pro komunikaci se zákazníky, zvyšování povědomí a budování vztahů.
To vše samozřejmě v konečném důsledku vede k získání nových zákazníků, zvýšení prodejů, tržeb nebo zisku s ohledem na stanovené cíle.
Konkrétní výhody sociálních sítí v marketingové komunikaci
Interakce se zákazníky
Můžete se ptát na názor, zkušenosti, přání nebo postoje zákazníků a být s nimi v takřka v nepřetržitém kontaktu. Tím si vytvoříte slibnou pozici v mysli zákazníka a zvýšíte šanci, že u vás nakoupí nebo vás doporučí známým.
Průzkum trhu a analýza konkurence
Máte možnost sledovat, jak zákazníci reagují na vaši komunikaci nebo na komunikaci konkurence. Zjistíte, co je baví, na co slyší nebo co jim naopak vadí. Můžete najít, kolik existuje lidí se zájmem o zahradničení, kolik HR manažerů je v Ostravě nebo kolik je v Česku rodičů předškoláků.
Cílená reklama
Díky datům, které o nás Facebook, Instagram nebo třeba Linkedin mají, můžete taky velmi přesně cílit reklamu. Chcete oslovit pejskaře, kteří chodí na fotbal, pracují v kanceláři a často cestují? Není problém. Tak podrobné možnosti cílení nenabízí žádný jiný kanál.
Měření výkonu
Chcete vědět, kolika lidem se ukázala vaše reklama, komu se líbí, kolik přivedla na web lidí nebo kolik díky ní nakoupilo? Tak prosím, výsledky každé vaší aktivity včetně nákladů máte k dispozici.
Nové nápady a inspirace
Lidé i firmy sdílejí nejrůznější informace a detaily, které můžete použít například při tvorbě nové marketingové kampaně. Když víte, co lidi zajímá i co komunikuje konkurence, je snadné se odlišit a říct zákazníkům, co chtějí slyšet.
Různé formy obsahu a témat
Můžete komunikovat pomocí fotografií, videa, grafiky, textu nebo všeho dohromady. Ukažte lidem, jak probíhá výroba, kdo u vás pracuje, jaké máte konkurenční výhody nebo co říkají vaši spokojení zákazníci. Díky statistikám, pak můžete vyhodnotit, co funguje nejlépe.
Už jen těchto pár benefitů komunikace na sociálních sítích dokazuje, že Facebook, Instagram, Linkedin, TikTok a další sociální média mají mít své místo v marketingové komunikaci takřka každé firmy.
Strategie, online marketing, produkce
Aby komunikace na sociálních sítích přinášela zákazníky, je potřeba ji brát jako komplexní disciplínu.
Musíte vědět, ke komu mluvíte, co mu chcete říct, jaké kanály jsou k tomu nejlepší a jakým způsobem to podáte.
Proto při práci vždy začínáme tvorbou strategie, pak teprve plánujeme online marketingové aktivity, fotíme, točíme, píšeme a vedeme kampaně.
Když to vezmete hezky od podlahy, můžete ujet konkurenci třeba jako náš klient MotoZem.
Prohlédněte si, jak pracujeme a pokud myslíte, že bychom si mohli rozumět, můžeme se potkat.