Letiště Ostrava
Když nás Letiště Leoše Janáčka oslovilo s pozvánkou do výběrového řízení, ani minutu jsme neváhali a hned se pustili do práce. Takový projekt se přece neodmítá.
Úkolem bylo navrhnout strategii, jak zvýšit obsazenost linky Ostrava – Varšava – svět. K dispozici jsme dostali slušný rozpočet a celou řadu online i offline kanálů od Facebooku až po rádio, citylighty nebo reklamní plochu na eskalátorech v OC Žilina.
Začali jsme jak se sluší a patří – diagnózou. Dali jsme dohromady silné a slabé stránky v porovnání s konkurenty, zmapovali zákaznické segmenty, jejich potřeby a možné bariéry pro cestování z Ostravy.
Díky tomu jsme získali podklady pro formulaci positioningu a návrh kreativy.
Hlavním problémem byla nízká informovanost zákazníků ohledně možností a benefitů létání z ostravského letiště. Vydali jsme se cestou jednoduchého a velmi jasného sdělení – „Létejte z Ostravy do celého světa.“
Sdělení jsme pak rozdělili na dvě části, aby oslovilo jak business, tak leisure cestující a okořenili jsme ho o slovní hříčky – cestOVAt a pracOVAt. Další kreativy pak komunikovaly jednotlivé benefity, destinace, akční letenky atd. doplněné o klíčovou část sdělení – „Létejte z Ostravy do celého světa.“
Zadání
Vytvořit strategii Navrhnout kreativu a zpracovat obsah pro online i offline kanály